miercuri, 10 iunie 2015

Promovează integrarea socială a persoanelor cu dizabilități

Societatea democratică modernă obligă omul să trăiască într-un mediu tot mai civilizat și mai sociabil. De multe ori omul uită că trăiește în comunitate cu alți semeni și că alături de el se află indivizi care au nevoie de înțelegerea și sprijinul său de îndrumare. Excursia realizată de elevii Liceului Teoretic Teiuș la  Liceul Special Samus, Cluj-Napoca a avut ca scop colaborarea dintre instituțiile școlare implicate în proiect accentuând necesitatea socializării elevilor deficienți și integrarea acestora în comunitate.
Printre obiectivele proiectului se numără: (1) să comunice și să colaboreze cu elevii din școala parteneră, (2) să conștientizeze afectivitatea de grup ca suport al prieteniei, (3) să împărtășească date din experiența personală, (4) să conștientizeze apartenența României la UE prin promovarea unor valori de integrare socială.
Colaborarea dintre Liceul Teoretic Teiuș Alba și Liceul Tehnologic Special Samus Cluj-Napoca, este rezultatul proiectului început în anul școlar 2013-2014 și continuat în anul școlar 2014-2015 cu vizita elevilor noștri la parteneri.
Activitățile proiectului au mizat pe cooperarea și colaborarea celor două școli având rolul de a elimina decalajele dintre persoanele normale și cele deficiențe.
Activitățile propuse: (1) jocuri de cunoaștere și socializare realizate de elevii Liceului Special Samus Cluj-Napoca, (2) prezentarea instituției prin activitățile desfășurate; (3) vizitarea școlii,  (4) promovarea activităților propuse de EUROPA CASA NOASTRĂ privind cunoașterea Europei.
Elevii Liceului Teoretic Teiuș (25 de elevi) s-au implicat în derularea activităților - excursia făcută la Cluj în cadrul Liceului Special SAMUS, mediul de studiu al persoanelor cu dizabilități, înțelegând că în Uniunea Europeana fiecare persoană are dreptul la educație indiferent de statutul social. În implementarea proiectului au fost implicați 20 de elevi cu deficiențe, care au organizat diferite activități pentru elevii musafiri
Chestionarele inițiale și finale, completate de elevii implicați în proiect, au relevat efectul schimbului de informații asupra gândirii elevilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu