România răspunde din nou
provocărilor adresate de Telecentre-Europe în Campania pan-europeană Get Online Week 2016! Fundația EOS România va organiza și în acest an Campania
Hai pe Net – o campanie care își propune să aducă mai mulți români în spațiul
virtual. Campania se va desfășura în perioada 14-20 martie 2016 în colaborare
cu 117 organizații, instituții și ONG-uri din România, printre care și Liceul
Teoretic Teiuș, Alba.
La fel ca și în anii anteriori, Campania Hai pe Net 2016 se va focaliza
pe cele două direcții mari prioritare de incluziune digitală: în primul rând pe
atragerea persoanelor care nu au folosit niciodată un calculator sau internetul
și în al doilea rând pe promovarea unor instrumente online care să ajute
tinerii să-și evalueze competențele digitale și să își crească șansele de
angajare.
Ca și element de noutate pentru ediția din acest an, Fundația EOS și-a
propus să susțină incluziunea digitală a
persoanelor cu deficiențe de vedere prin promovarea accesibilizării site-urilor web aparținând instituțiilor publice.
Conform statisticilor recente publicate de Comisia Europeană, România se
clasează în continuare pe ultimul loc în Europa în Indexul Societății și
Economiei Digitale (DESI2016).
Deși conectivitatea a înregistrat o creștere bună în România pe parcursul
anului 2015, capitolele Capital Uman, Utilizarea Internetului, Integrarea
Tehnologiilor Digitale și Serviciile Publice Digitale ne situează în continuare
printre ultimii în Europa.
Gabriela Barna, director al
Fundaţiei EOS România afirmă: „Campania
Hai pe Net este pentru noi un instrument de promovare a incluziunii digitale în
România. Ca să fiu sinceră, cred că de acum înainte ar trebui să organizăm
această campanie săptămânal – avem enorm de mult de recuperat și nu cred că
suntem singurii care suntem îngrijorați de această situație. Prin campania Hai
pe Net! încercăm să facem mesajul nostru auzit în spațiul rural și urban, în
sectorul comercial și public, în rândul organizațiilor neguvernamentale și a
grupurilor comunitare și la nivelul cetățenilor – nu pierdem nici o ocazie în
care putem să punctăm importanța incluziunii digitale!”
Partenerii campaniei Hai pe
Net 2016 estimează atragerea unui număr de aproximativ 20.000 de persoane în
activitățile specifice ale campaniei.
Toate activitățile derulate de partenerii campaniei sunt gratuite pentru
cei interesați. La finalul lunii aprilie 2016, Fundația EOS va premia cei mai
activi parteneri Hai pe Net, centrele cu cea mai bună participare în campanie
și va acorda distincții celor implicați.
La nivel de Telecentru local,
Liceul Teoretic Teiuș derulează activități care țintesc obiectivele fixate la
nivel european implicând diferiți actanți ai comunității locale. În perioada 14
– 20 martie 2016 se desfășoară activități precum: prezentări ale unor
instrumente resursă în limba română, utilizarea unor aplicații de testare a
competențelor TIC, training-uri de scurtă durată care vizează în mod deosebit
utilizarea calculatorului, utilizarea aplicațiilor Google, navigarea și
utilizarea diferitelor platforme informaționale puse la dispoziție de Internet.
„Activitatea care se derulează
în această perioadă este o campanie de incluziune digitală având drept scop
promovarea Internetului ca resursă de documentare, informare, socializare și,
de ce nu, de formare în diferite domenii” ne-a declarat prof. Marius Cosmin
Pintea, directorul Liceului Teoretic Teiuș.
Susține Campania! Dă click pe imagine și înregistrează-te!
Susține Campania! Dă click pe imagine și înregistrează-te!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu