luni, 14 martie 2016

Primăvara digitală, Campania Națională „Hai pe net!” 2016 la Liceul Teoretic Teiuș

România răspunde din nou provocărilor adresate de Telecentre-Europe în Campania pan-europeană Get Online Week 2016! Fundația EOS România va organiza și în acest an Campania Hai pe Net – o campanie care își propune să aducă mai mulți români în spațiul virtual. Campania se va desfășura în perioada 14-20 martie 2016 în colaborare cu 117 organizații, instituții și ONG-uri din România, printre care și Liceul Teoretic Teiuș, Alba.
 La fel ca și în anii anteriori, Campania Hai pe Net 2016 se va focaliza pe cele două direcții mari prioritare de incluziune digitală: în primul rând pe atragerea persoanelor care nu au folosit niciodată un calculator sau internetul și în al doilea rând pe promovarea unor instrumente online care să ajute tinerii să-și evalueze competențele digitale și să își crească șansele de angajare.
Ca și element de noutate pentru ediția din acest an, Fundația EOS și-a propus să susțină  incluziunea digitală a persoanelor cu deficiențe de vedere prin promovarea accesibilizării site-urilor web  aparținând instituțiilor publice.

Conform statisticilor recente publicate de Comisia Europeană, România se clasează în continuare pe ultimul loc în Europa în Indexul Societății și Economiei Digitale (DESI2016). Deși conectivitatea a înregistrat o creștere bună în România pe parcursul anului 2015, capitolele Capital Uman, Utilizarea Internetului, Integrarea Tehnologiilor Digitale și Serviciile Publice Digitale ne situează în continuare printre ultimii în Europa. 
 Gabriela Barna, director al Fundaţiei EOS România afirmă: „Campania Hai pe Net este pentru noi un instrument de promovare a incluziunii digitale în România. Ca să fiu sinceră, cred că de acum înainte ar trebui să organizăm această campanie săptămânal – avem enorm de mult de recuperat și nu cred că suntem singurii care suntem îngrijorați de această situație. Prin campania Hai pe Net! încercăm să facem mesajul nostru auzit în spațiul rural și urban, în sectorul comercial și public, în rândul organizațiilor neguvernamentale și a grupurilor comunitare și la nivelul cetățenilor – nu pierdem nici o ocazie în care putem să punctăm importanța incluziunii digitale!”
Partenerii campaniei Hai pe Net 2016 estimează atragerea unui număr de aproximativ 20.000 de persoane în activitățile specifice ale campaniei.  Toate activitățile derulate de partenerii campaniei sunt gratuite pentru cei interesați. La finalul lunii aprilie 2016, Fundația EOS va premia cei mai activi parteneri Hai pe Net, centrele cu cea mai bună participare în campanie și va acorda distincții celor implicați.
La nivel de Telecentru local, Liceul Teoretic Teiuș derulează activități care țintesc obiectivele fixate la nivel european implicând diferiți actanți ai comunității locale. În perioada 14 – 20 martie 2016 se desfășoară activități precum: prezentări ale unor instrumente resursă în limba română, utilizarea unor aplicații de testare a competențelor TIC, training-uri de scurtă durată care vizează în mod deosebit utilizarea calculatorului, utilizarea aplicațiilor Google, navigarea și utilizarea diferitelor platforme informaționale puse la dispoziție de Internet. 

„Activitatea care se derulează în această perioadă este o campanie de incluziune digitală având drept scop promovarea Internetului ca resursă de documentare, informare, socializare și, de ce nu, de formare în diferite domenii” ne-a declarat prof. Marius Cosmin Pintea, directorul Liceului Teoretic Teiuș.
Susține Campania! Dă click pe imagine și înregistrează-te!  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu