Campania de
incluziune digitală Hai pe net 2015! s-a derulat
în perioada 23-29 martie și a atras participarea a peste 8700 de persoane din
România. Fundația EOS Romania a derulat campania Hai pe Net 2015 în parteneriat
cu Rețeaua națională de eCentre, ANBPR - Asociația Națională a Bibliotecarilor
și Bibliotecilor Publice din România, Ministerul pentru Societatea
Informațională, Certipro Education, Microsoft și Liberty Global și a antrenat
participarea a 166 de parteneri locali (școli, biblioteci, ONG-uri). Campania
s-a derulat sub patronajul inițiativei Grand Coalition for
Digital Jobs a Comisiei Europene și a campaniei eSkills for Jobs 2015.
În timpul campaniei, peste 8700 de
persoane au participat la activități de instruire, evenimente de evaluare a
competențelor IT și sesiuni de redactare a unui CV. Dintre aceștia, 2440 au
utilizat pentru prima dată calculatorul și internetul. Activitățile susținute
de cei 166 de parteneri ai campaniei Hai pe Net 2015, au asigurat României un
onorabil loc 2 la nivel european din punct de vedere a gradului de participare
în campanie. Principalele teme abordate de
campania de anul acesta au fost alfabetizarea digitală a celor care nu au
folosit niciodată calculatorul sau internetul și creșterea șanselor de angajare
a tinerilor. Campania a pus la
dispoziția participanților instrumente specifice pentru realizarea acestor
obiective. De exemplu, tinerii care se află la începutul carierei și întâmpină
dificultăți în realizarea unui CV potrivit și scris pe limbajul angajatorilor
au folosit aplicația http://yourock.jobs/ro
pentru a-și descoperi abilitățile și competențele de care nu erau conștienți,
dar care pot contribui semnificativ la definirea unui CV. Pentru prima dată în
România, campania a pledat și cazul persoanelor nevăzătoare și accesibilizarea site-urilor
web publice din România.
În Europa,
campania denumită generic Get Online Week, a mobilizat peste
5.000 de telecentre din 36 de țări. Experiența țărilor participante a fost
captată printr-o serie de articole, fotografii, interviuri și material video
disponibile pe www.unite-it.eu.
Gabriela Barna, director al Fundaţiei EOS România
afirmă „Deși ne bucurăm că și în acest an România a participat în mod susținut
la campania europeană Get Online Week 2015, clasându-se pe locul 2 în Europa la
capitolul conștientizarea publicului, pot să vă spun că nu ne permitem să ne
relaxăm – statistica Uniunii Europene în ceea ce privește incluziunea digitală
nu ne este favorabilă. Campania Hai pe Net este un semnal pe care dorim să îl
transmitem partenerilor publici și privați și o invitație la o colaborare mai
strânsă în vederea reducerii decalajului digital pentru aproape 50% dintre
români. Dorința noastră este să nu mai așteptăm încă un an pentru a re-aduce în
prim plan importanța unei Românii cu adevărat digitale.”
La finalul lunii aprilie 2015, Fundația EOS va premia cei
mai active parteneri Hai pe Net, centrele cu cea mai bună participare în
campanie și va acorda oferi distincții pentru cel mai bun articol și cea mai
bună fotografie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu